Tiriac Auto te asteapta in showroom-urile Ford din Bucuresti, Pitesti, Constanta, Brasov, Bacau si Oradea.



Noul Ford Focus ST - performante de circuit intr-o masina care poate fi utilizata in viata de zi cu zi

Noul Focus ST, dezvoltat de divizia Ford Performance si imbogatit cu o serie de tehnologii sport avansate, va fi disponibil pe piata incepand cu vara acestui an in versiunile de caroserie hatchback cu cinci usi si wagon.

Gama de motoare puternice include unitatea EcoBoost pe benzina de 2.3 litri (280 CP, 420 Nm), cu o turbina twin-scroll si anti-lag, si unitatea EcoBlue diesel de 2.0 litri (190 CP si 400 Nm de la 2000 rpm).

 

 

https://www.tiriacauto.ro/ford/noul-focus-st/7515

Primul diferential electronic cu alunecare limitata prezent pe un model Ford cu tractiune fata imbunatateste stabilitatea. Noua tehnologie de sincronizare a turatiilor (Rev-matching) este oferita impreuna cu transmisia manuala cu sase rapoarte scurte. Este disponibila, de asemenea, o transmisie automata cu sapte rapoarte.

Sistemul selectabil Drive Modes este prezent in premiera pe Focus ST si ajusteaza elemente precum Electronic Brake Booster sau cea mai rapida directie servo-asistata electric disponibila in gama Ford, pentru a corela scenariul dinamic cu performantele masinii.

Confortul si experienta la condus sunt optimizate cu ajutorul scaunelor sport Recaro si prin configuratia avansata a suspensiei spate independente, care beneficiaza de sistemul Continously Controlled Damping (Sistem de amortizare controlata continuu).

Ford a dezvaluit astazi, 18 februarie 2019, noul Focus ST, dezvoltat de divizia Ford Performance pentru a oferi un nivel al agilitatii demn de un hot-hatch intr-o masina de familie stilata, confortabila si practica.

Noul Focus ST are la baza dinamica de top a celei de-a patra generatii Focus si este disponibil in versiunile hatchback cu cinci usi si wagon. Noua platforma Ford C2 este oferita intr-o versiune imbunatatita prin prezenta unor configuratii unice ale suspensiilor, franelor si motoarelor, iar rezultatul este cel mai agil si mai dinamic Ford ST din istorie – atat pe circuit, cat si pe sosea.

 

 

Noua gama de motorizari pune la dispozitia soferilor cu pana la 12% mai multa putere si 17% mai mult cuplu in comparatie cu anterioara generatie Focus ST. Motoarele Ford 2.3 EcoBoost de 280 CP (benzina) si 2.0 EcoBlue de 190 CP (diesel) permit o dezvoltare a puterii si a cuplului pe o plaja larga de turatii, oferind astfel un nivel ridicat al performantelor sportive.

Primul diferential electronic cu alunecare limitata (eLSD) prezent pe un model Ford cu tractiune fata este oferit standard pe versiunea cu motor EcoBoost si imbunatateste si mai mult dinamica in viraje si stabilitatea. Acest sistem ascute raspunsul masinii in conditii de aderenta variabila cu ajutorul pre-activarii anticipate controlate de computer.

Oferta de transmisii include o cutie manuala cu sase trepte sau una automata cu sapte rapoarte rapide, iar sistemul selectabil Drive Modes este introdus in premiera pe Ford Focus ST, oferindu-le soferilor posibilitatea de a ajusta caracterul masinii la stilul de sofat. Sistemul Continuously Controlled Damping – standard pe versiunea hatchback cu cinci usi – optimizeaza configuratia cu suspensie independenta spate cu brat scurt-lung (SLA) pentru un nivel exceptional de rafinament.

“Tehnologiile inteligente precum eLSD (diferential electronic cu alunecare limitata) si CCD (Sistem de amortizare controlata continuu) transforma noul Focus ST intr-o masina «Jekyll and Hyde» care este capabila sa se metamorfozeze dintr-un tourer rafinat intr-o masina de performanta prin simpla apasare a unui buton”, spune Leo Roeks, directorul Ford Performance Europa. “Am incorporat in acest model toate lectiile invatate in programele de dezvoltare a supercarului Ford GT si a apreciatului Focus RS, iar rezultatul este o masina compacta de performanta care beneficiaza de un grad de flexibilitate unic in segment”.

Noul Ford Focus ST va fi asamblat la cel mai inalt nivel calitativ in urma unei investitii de 600 de milioane de euro realizate la fabrica Ford din Saarlouis, Germania.

Putere livrata instantaneu

Noua generatie a motorului cu bloc din aluminiu Ford EcoBoost de 2.3 litri devine cea mai puternica optiune existenta vreodata pe Focus ST. Cu ajutorul unei tehnologii avansate de supraalimentare prin turbcompresie, acesta dezvolta 280 CP la 5500 rpm si 420 Nm intre 3000 si 4000 rpm si devine motorul cu cea mai rapida crestere in turatii disponibil vreodata pe Focus ST. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizata in mai putin de 6 secunde (valoare in curs de omologare).

Raspunsul motorului este imbunatatit cu ajutorul unei turbine twin-scroll cu inertie redusa care transforma cu o mai mare eficienta gazele de evacuare in energie, prin intermediul unor canale separate ce reduc la minimum interferentele dintre pulsatiile gazelor. O supapa de suprapresiune a turbinei activata electronic permite un control mai atent al presiunii de compresie, rezultatul fiind un nivel optimizat al performantei. In plus, circulatia aerului este optimizata cu ajutorul unui sistem de esapare unic, al unui sistem de admisie personalizat si al unui intercooler mai eficient.

Tehnologia inovatoare anti-lag dezvoltata pe supercar-ul Ford GT si pe pick-up-ul sportiv Ford F-150 Raptor este introdusa si pe Focus ST, oferind o livrare instantanee a puterii in modurile de rulare Sport si Track. Sistemul anti-lag pastreaza obturatorul deschis cand soferul ia piciorul de pe pedala de acceleratie, facilitand reversia curgerii aerului dinspre turbocompresor, pentru a mentine viteza de rotatie a paletei si pentru a permite o crestere rapida a presiunii in turbina atunci cand este nevoie de resurse.

 

 

Motorul Ford EcoBlue de 2.0 litri, care dezvolta 190 CP, este cel mai puternic diesel oferit vreodata in gama Ford Focus. Acesta atinge puterea maxima la 3500 rpm si dezvolta un cuplu de 400 Nm intre 2000 si 3000 rpm, 360 Nm fiind disponibili inca de la 1500 rpm. Aceste resurse permit o acceleratie imediata si liniara.

Un turbocompresor cu geometrie variabila si inertie redusa, pistoanele din otel cu dilatare limitata la temperatura ridicata si un sistem de admisie integrat care optimizeaza procesul de combustie construiesc portretul unui motor diesel care produce cu 10% mai multa putere si un cuplu mai mult decat dublu fata de motorul pe benzina 2.0 Duratec ST care anima prima generatie a lui Focus ST.

Transmisia manuala cu sase trepte a lui Focus ST permite schimbari mai rapide ale rapoartelor si ofera un comportament mai sportiv cu ajutorul unei timonerii cu 7% mai scurte in comparatie cu versiunile standard ale noului Focus. Tehnologia de sincronizare a turatiei motorului cu treptele cutiei de viteze pe retrogradare (Rev-matching), care a debutat pe noul Ford Mustang, este introdusa ca parte a pachetului optional Performance Pack pe versiunile manuale ale variantei de motorizare 2.3 EcoBoost.

Acest sistem permite retrogradari de trepte mai line si mai rapide, fiind acompaniat de un indicator vizual care semnaleaza momentul oportun pentru schimbarea rapoartelor. De asemenea, tehnologia Rev-matching utilizeaza sistemul de control electronic al motorului pentru a transmite un impuls scurt asupra acceleratiei in momentul retrogradarii - sincronizand astfel viteza de rotatie a motorului cu treapta selectata.

Tehnologia Rev-matching le permite soferilor mai putin experimentati sa profite de beneficiile schimbarilor imperceptibile de viteza proprii tehnicii de pilotaj “varf-calcai”, oferindu-le in acelasi timp celor cu experienta posibilitatea de a dezactiva sistemul daca doresc acest lucru.

O noua versiune cu sapte rapoarte a familiei de transmisii automate inteligente Ford completeaza experienta de sofat a sportivului si antrenantului motor EcoBoost de 2.3 litri. Rapoartele sunt optimizate pentru performanta, iar sistemul Adaptive Shift Scheduling – care analizeaza diferitele stiluri de condus pentru a adapta momentul schimbarilor de viteze – este imbunatatit pentru a oferi mai multa flexibilitate si primeste abilitatea de a recunoaste diferentele dintre utilizarea pe sosea sau pe circuit. Treptele pot fi schimbate si manual, cu ajutorul clapetelor montate in spatele volanului.

„Motoarele EcoBoost pe benzina si EcoBlue diesel au caractere diferite, dar sunt la fel de carismatice”, spune Roeks. “Soundtrack-ul sportiv oferit de Focus ST se potriveste perfect cu nivelul ridicat de performanta al masinii si este o parte esentiala a experientei ST”.

Dinamica intuitiva ajutata de tehnologie

Bazandu-se pe caracterul dinamic de top al lui Ford Focus, noul Focus ST a fost dezvoltat pentru a imbina placerea de a conduce pe sosele virajate, performantele pe circuit si utilizarea in viata de zi cu zi mai bine decat o face orice alt concurent din segmentul sau.

Configuratia suspensiei independente spate cu brat scurt-lung SLA (Short-long arm suspension) ajuta la optimizarea raspunsului pe care masina il ofera la comenzile soferului fara ca nivelul de confort sa fie sacrificat. Acest tip de suspensie include o geometrie unica pentru versiunea wagon a lui Focus ST: amortizoarele sunt repozitionate pentru ca vehiculul sa ramana agil chiar si daca portbagajul e incarcat complet. Caracterul dinamic si energic al versiunii standard Focus este pastrat prin utilizarea specificatilor originale ale arcurilor elicoidale, in timp ce rigiditatea amortizoarelor a crescut cu 20% pe fata si cu 13% pe spate, iar garda la sol a fost redusa cu 10 milimetri. Toate aceste modificari imbunatatesc aderenta si raspunsul masinii in momentele in care Focus ST este sofat sportiv.

Sofisticata tehnologie Ford CCD este oferita ca parte a pachetului Performance Pack pe versiunile EcoBoost hatchback cu cinci usi. Aceasta monitorizeaza la fiecare doua milisecunde starea suspensiei, a sasiului, a directiei si a pedalei de frana, pentru a ajusta raspunsul amortizoarelor, cu scopul de a oferi o tinuta de drum si o dinamica de top.

Experienta de sofat este ameliorata si mai mult de tehnologia eLSD disponibila pe versiunile EcoBoost de 2.3 litri ale lui Focus ST. Incorporat in transmisie, sistemul utilizeaza ambreiaje hidraulice pentru a limita cuplul transmis la roata cu tractiune redusa pe suprafata de rulare, redistribuind pana la 100% din momentul motor disponibil catre roata care beneficiaza de aderenta si tractiune. Acest proces contracareaza patinarea rotilor, fenomen care restrange capacitatea de accelerare in viraje si la iesirea din acestea.

Tehnologia dezvoltata de Borg-Warner actioneaza mai repede si ofera o precizie mai buna decat un diferential mecanic cu alunecare limitata (LSD). Sistemul poate pre-ajusta distributia cuplului cu ajutorul informatiilor venite de la senzorii care monitorizeaza activitatea motorului si a trenului de rulare, fara sa fie nevoit sa astepte ca roata sa patineze pentru a raspunde activ la acest fenomen, In plus, eLSD poate aplica blocarea diferentialului gradual, performanta pe sosea fiind astfel reglata in cele mai mici detalii.

Versiunile Focus ST echipate cu motorul EcoBlue de 2.0 litri ofera tehnologia de control vectorial al cuplului (Torque Vectoring Control), care imbunatateste tractiunea si reduce subvirarea aplicand o forta de franare pe roata fata din interiorul virajului.

Noul Focus ST detroneaza apreciatul Fiesta ST la capitolul viteza de raspuns a directiei. Sistemul de directie servo-asistata electric (EPAS) este cu 15% mai rapid decat pe versiunile standard ale lui Focus, fiind nevoie de doar doua rotatii ale volanului pentru o cursa completa.

Sentimentul pregnant de conexiune cu rotile si cu soseaua este sustinut de o geometrie unica a articulatiei coloanei de directie, punctul de legatura fiind repozitionat cu 9 milimetri inspre inainte si cu 6.5 milimetri mai sus decat pe versiunea standard a lui Focus. Rezultatul este un raspuns mai direct la impulsul soferului asupra volanului. Un nou software de reducere a fenomenului Torque Steer este integrat in EPAS, ceea ce face ca puterea si cuplul lui Focus ST sa fie asezate pe sosea cu precizie cu ajutorul anvelopelor Michelin Pilot Sport 4S dezvoltate special pentru acest model.

Componentele de dimensiuni marite ale franelor fata si spate reprezinta fundatia unui sistem de franare de inalta performanta care imbunatateste capacitatea de oprire si rezistenta la sarcini sportive. Dimensiunile discurilor frontale au crescut pana la 330 mm x 27 mm, acestea beneficiind de etriere cu doua pistoane. Discurile spate masoara acum 302 mm x 11 mm. Performantele sistemului de franare al lui Focus ST au fost verificate cu ajutorul acelorasi proceduri puse in aplicare in cazul supercar-ului Ford GT, acestea oferind o rezistenta de patru ori mai indelungata la sarcini sportive fata de anterioara generatie Focus ST.

 

 

Sistemul Electric Brake Booster (EBB), parte componenta a platformei C2, isi demonstreaza si mai mult avantajele pe Focus ST. Tehnologia acumuleaza presiune mai repede decat in cazul unui sistem hidraulic, rezultatul fiind o pedala de frana care se simte mai conectata si mai consistenta pe o plaja larga de conditii de operare. In cazul lui Focus ST, acest lucru inseamna ca masina poate sa limiteze schimbarile de comportament la nivelul franelor in timpul rularii sportive, dar si ca modul de operare si dinamica franelor pot fi ajustate pentru a se potrivi cu modul de rulare selectat prin sistemul Drive Modes.

In plus, selectarea modurilor Slippery/Wet, Normal, Sport si Track (ultimul exclusiv pentru modelele echipate cu Performance Pack) ajusteaza si sistemele eLSD, CCD, EPAS, raspunsul pedalei de acceleratie, rapoartele transmisiei automate, sistemul de control al stabilitatii, sistemul de intensificare electronica a sunetului motorului (ESE) si setarile sistemului de climatizare pentru ca acestea sa se potriveasca perfect cu modul de rulare ales.

“Selectarea modului Track face ca raspunsul pedalei de frana sa fie unul instantaneu, intareste directia si face ca reactiile la miscarile volanului sa fie mai rapide, modifica reglajul acceleratiei, care devine mai agresiva, trimite instructiuni spre eLSD sa ofere nivelul maxim de tractiune si determina un sistem ESC mai permisiv”, spune David Put, responsabil al departamentului dinamica in cadrul Ford Performance. “Soferii pot sa aiba incredere maxima in capacitatea lui Focus ST de a livra performanta de top pe circuit”.

Instrumentarul de bord traditional al lui Focus ST beneficiaza de o adaptare contemporana inspirata din cea a supercar-ului Ford GT. Cadranele digitale de presiune a turbinei, de presiune a uleiului si de temperatura a uleiului sunt acum afisate pe un display TFT color de 4.2 inch dezvoltat special de Ford Performance. Pachetul Launch Control, care permite plecari de pe loc rapide, este si el oferit ca parte a pachetului Performance Pack pe modelele care beneficiaza de motorul EcoBoost de 2.3 litri.

Forma si functie

Dezvoltat pentru a fi deopotriva confortabil si distractiv la condus, noul Focus ST exploateaza spatiul interior de top in segment si rafinamentul exceptional caracteristice gamei Focus standard, oferind insa un interior luxos, care pune accent atat pe aspectul practic, cat si pe o experienta de condus cu adevarat sportiva.

Inginerii Ford Performance au reglat fin pozitionarea scaunelor frontale Recaro cu zone laterale de sprijin pentru a completa sentimentul de control si de conexiune cu masina pe care-l are cel de la volan. In acelasi timp, tehnologia ESE amplifica sunetele originale dezvoltate de motor si de sistemul de evacuare in modurile Sport si Track, imbunatatind senzatiile sportive pe care le resimt soferii si oferindu-le celor experimentati un nivel aditional al feedback-ului.

Suportul modificat al motorului si o substructura izolata se adauga tehnologiei CCD pentru a ridica nivelul de rafinament resimtit de toti pasagerii masinii. Spatiul lateral la nivelul umerilor este generos, iar spatiul pentru genunchii pasagerilor de pe locurile din spate este peste nivelul oferit de orice concurent din segment. Confortul si nivelul practic de top sunt subliniate si de capacitatea maxima de incarcare de 1653 de litri pentru versiunea wagon, care beneficiaza de un portbagaj in care incape o cusca mare pentru caini.

Alaturi de volanul sport si de scaunele Recaro de culoare Ebony care pot fi comandate cu tapiterie textila de calitate, cu tapiterie din piele sau intr-o combinatie de piele si materiale Miko Dinamica, interiorul unic al lui Focus ST intensifica atmosfera sportiva cu ajutorul unui maner al schimbatorului de viteze confectionat din aluminiu si gravat cu sigla ST, dar si prin insertiile metalice de pe praguri. Tot la acest capitol se incadreaza elementele decorative metalice hexagonale si cele satinate argintii, cusaturile gri ale scaunelor, insertiile de pe interiorul portierelor si pernele montate la nivelul genunchilor in partile laterale ale consolei centrale.

Focus ST porneste de la silueta premium sportiva a lui Focus si ofera schimbari subtile si functionale, dar si o linie de jante din aliaj cu design unic. Designul grilei superioare si inferioare a fost optimizat pentru a creste capacitatea de racire, iar elementele caracteristice indraznete aflate in zona de jos a aripilor dirijeaza fluxul de aer spre canalele speciale cu rol aerodinamic.

Eleronul de dimensiuni marite este pozitionat intr-un unghi mai agresiv si are rolul de a creste forta de apasare pentru a sprijini dinamica rutiera a lui Focus ST. Configuratia cu terminatii duble a sistemului de evacuare incadreaza vizual difuzorul posterior de aer si imbunatateste aspectul practic al modelului, oferindu-i capacitati de remorcare care i-au lipsit generatiei precedente, ce oferea evacuari pozitionate central. Pachetul Performance Pack adauga si etriere rosii.

Culorile disponibile pentru caroserie au fost alese pentru a sublinia caracterul dinamic al lui Focus ST si includ Ford Performance Blue si Orange Fury alaturi de Frozen White, Magnetic Grey, Race Red, Ruby Red si Shadow Black. La nivelul jantelor, optiunile de design includ Dark Sparkle si Magnetite (18 inch) sau Magnetite (19 inch).

Focus ST beneficiaza, de asemenea, de gama completa de sisteme de asistenta a soferului care i-au permis lui Focus sa castige 13 premii in domeniu si un calificativ de 5 stele la testele de siguranta din momentul lansarii noului model, care a avut loc in 2018.

Lista de tehnologii integrate impecabil care ofera o experienta de condus intuitiva, relaxanta si rafinata include:

  • Tempomatul Adaptiv, imbunatatit acum cu sistemele de Oprire-Pornire (Stop & Go), recunoastere a indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition) si fixare pe centrul benzii de rulare (Lane-Centring).
  • Farurile adaptive (Adaptive Front Lighting System), care beneficiaza de lumini predictive in viraje - cu ajutorul unei camere si de lumini care isi pre-ajusteaza fasciculul in functie de indicatoarele de pe marginea soselei, oferind astfel un nivel optim de vizibilitate, monitorizand virajele si – in premiera in industrie – semnele de circulatie.
  • A doua generatie a sistemului de asistenta activa la parcare (Active Park Assist 2), care opereaza, pe langa directie, transmisia, acceleratia si frana. Acest sistem permite astfel manevre de parcare complet automatizate prin simpla apasare a unui buton.
  • Primul Head-up Display oferit de Ford in Europa. Acesta ii ajuta pe soferi sa-si mentina privirea pe sosea.
  • Asistenta suplimentara in coloana de directie la evitarea obstacolelor (Evasive Steering Assist), un sistem prezentat in premiera in segment care ii ajuta pe soferi sa vireze pe langa vehiculele oprite sau care ruleaza cu viteza redusa, cu scopul de a evita coliziunile.

 

 

Sistemul de conectivitate SYNC 3 le permite soferilor sa controleze functiile audio, de navigatie si de climatizare, plus telefoanele inteligente conectate, cu ajutorul unor comenzi simple si prin intermediul unui ecran tactil cu diagonala de 8 inch. Sistemul este compatibil gratuit cu Apple CarPlay si Android Auto™. In plus, modemul integrat FordPass Connect transforma vehiculul intr-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta pana la 10 dispozitive electronice diferite.

“Tinta noastra a fost aceea de a dezvolta un Focus ST care poate fi condus in viata de zi cu zi la fel de usor ca restul gamei Focus”, spune Roeks. “Gama larga de tehnologii disponibile pe acest model inseamna ca toti clientii vor beneficia de performante fabuloase ale gamei ST, fara sa sacrifice nimic altceva”.

Noul Ford Focus ST va fi disponibil la vanzare in Europa din vara anului 2019.

 

Compara Inchide

Date de contact

Daca solicitati detalii despre o anumita oferta postata pe website, puteti afla aici cum va prelucram datele




Sunteti de acord ca Tiriac Auto sa utilizeze informatiile completate de dvs. pentru a va contacta in scopuri de marketing, inclusiv prin Newsletter, in conditiile explicate aici




Sunteti de acord sa va contactam ocazional pentru sondaje despre produsele si serviciile Tiriac Auto, in conditiile explicate aici


Sunt de acord sa fiu contactat, in scopurile specificate mai sus, dupa cum urmeaza:

Telefon

Sms

E-mail

trimitere date

Date de contact

Inainte de trimiterea cererii va rugam sa completati formularul de mai jos:

Esti de acord ca Tiriac Auto sa utilizeze informatiile completate de tine pentru a te contacta in scopuri de marketing? Prin completarea prezentului formular, declar ca imi exprim consimtamantul, in mod expres si neechivoc, pentru ca orice date cu caracter personal, precum si orice alte informatii furnizate de mine, sa intre in baza de date a Tiriac Auto, a imputernicitilor si a operatorilor asociati ai acestuia, pentru a fi prelucrate si utilizate de acestia in orice activitati si scopuri statistice si / sau legate de marketing (inclusiv primirea de apeluri, e-mailuri in actiuni de marketing direct de promovare a ofertelor comerciale, invitatii la test-drive-uri si evenimente, asistenta pentru autovehiculul detinut: mentenanta, asistenta rutiera, garantii, asigurari, ITP), in conformitate cu legislatia in vigoare si in conformitate cu Politica de Confidentialitate Tiriac Auto.